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Inadequate Flow After Internal Mammary-Coronary Artery Anastomoses
| Content Provider | Scilit |
|---|---|
| Author | Simonet, F. Meier, B. Finci, L. Faidutti, B. |
| Editor | Segesser, L. V. |
| Copyright Year | 1987 |
| Description | The use of the internal mammary artery for revascularization of the coronary arteries has expanded over the last years. In a series of 250 consecutive coronary artery revascularizations, there was at least 1 internal mammary-coronary artery anastomosis in 222 patients (89%) and multiple internal mammary-coronary artery anastomoses were performed in 77 patients (31%). During the revascularization procedure, weaning from cardiopulmonary bypass was not possible in 4 patients with internal mammary-coronary artery anastomoses. These 4 patients showed signs of left ventricular failure, and additional saphenous vein bypass to the left anterior descending coronary artery, already revascularized by the left internal mammary artery, was performed. Weaning from cardiopulmonary bypass was then possible in 3 out of 4 patients. Thus, in some patients 1.2%), internal mammary-coronary artery anastomoses provide inadequate nutritional support for the myocardium. In der Zeit zwischen Januar 1985 und Juli 1986 wurden 250 Patienten mit Bypass versorgt.Bei 222 davon wurde mindestens einer der Bypasses mit A. mammaria angelegt. Bei 4 Patienten zeigte sich nach Abstellen der HLM eine linksventrikuläre Pumpschwäche. Durch Anlage eines Venen-Bypass auf die mit IMA versorgte Koronararterie nach erneutem Anschluß an die HLM konnte die extrakorporale Zirkulation bei drei von diesen vier Kranken mühelos abgestellt werden. Ein Patient verstarb an irreversiblem Low-cardiac-output. Die Überprüfung der Mammaria-Bypasses hatte jeweils technisch einwandfreie Verhältnisse und offene Gefäße gezeigt Mit dieser Arbeit sprechen die Autoren eine mit der zunehmenden Verwendung der A. mammaria interna als Bypass-Gefäß in allen Herzzentren zu beobachtende Problematik an, wonach dieses Gefäß in manchen Fällen keine ausreichende Perfusion im Versorgungsgebiet der überbrückten Herzkranzarterie zustande zu bringen in der Lage ist. Intraoperative Meßmethoden lassen zur Beurteilung dieser Problematik im Stich, nur Schwierigkeiten im Zusammenhang mit dem Abstellen der HLM werden als Indikator für eine Insuffizienz des IMA-Bypass angesehen. |
| Related Links | http://www.thieme-connect.de/products/ejournals/pdf/10.1055/s-2007-1020262.pdf |
| Ending Page | 354 |
| Page Count | 3 |
| Starting Page | 352 |
| ISSN | 01716425 |
| e-ISSN | 14391902 |
| DOI | 10.1055/s-2007-1020262 |
| Journal | The Thoracic and Cardiovascular Surgeon |
| Issue Number | 06 |
| Volume Number | 35 |
| Language | English |
| Publisher | Georg Thieme Verlag KG |
| Publisher Date | 1987-12-01 |
| Access Restriction | Open |
| Subject Keyword | Journal: The Thoracic and Cardiovascular Surgeon Aorto Coronary Bypass Aorto Coronary Bypass Complication Internal Mammary Coronary Artery Anastomoses |
| Content Type | Text |
| Resource Type | Article |
| Subject | Pulmonary and Respiratory Medicine Surgery Cardiology and Cardiovascular Medicine |